Przestronne mieszkanie w bloku, apartament w centrum lub wygodny dom – na każdą z tych nieruchomości czekają inni chętni. Czasami warto zainwestować w zmiany, by zyskać więcej Szybka sprzedaż jest możliwa bez odważnej obniżki ceny. Dowiedz się, jak przygotować się do skutecznej akcji.
Plan sprzedaży mieszkania jest niezbędny. Spontaniczne działanie nie jest skuteczne na specyficznym rynku nieruchomości. Może skutkować wydłużeniem czasu sprzedaży i koniecznością rezygnacji z założonej ceny. Na początku należy określić cel: szybka sprzedaż w korzystnej cenie lub spokojne podniesienie wartości lokalu przed wystawieniem? Brokerzy dobrze wiedzą, co czeka sprzedającego nieruchomość. Przeczytaj o 5 najczęstszych błędach przy sprzedaży mieszkania.
Jak wycenić mieszkanie?
Pierwszy krok to wycena: opiera się na realiach rynku nieruchomości i zajmują się nią profesjonaliści. Samodzielne działanie zaburza plan sprzedażowy już na początku. Zbyt wysoka cena to mniejszy krąg zainteresowanych. W efekcie wydłuża się oczekiwanie na nabywcę. Jeśli w tym czasie sytuacja na rynku ulegnie zmianie, cena Twojego mieszkania się dezaktualizuje. Profesjonalista na podstawie analizy cen mieszkań w konkretnej części kraju, z uwzględnieniem rodzaju budownictwa, popytu, lokalizacji i stanu całości wskazuje kwotę, którą możesz uzyskać dzięki odpowiednim krokom. Warto przemyśleć, czy nie warto zainwestować w jej podniesienie?
Kim są Twoi klienci?
W pierwszej kolejności warto przeanalizować, kto może być zainteresowanym kupnem Twojego mieszkania. Oferta sprzedaży musi być stworzona tak, by dotarła do właściwej grupy klientów. Można to osiągnąć przez uwypuklenie cech nieruchomości i wybór najlepszego miejsca ich prezentacji. Inwestor szuka nieruchomości inaczej niż prywatny klient, ale łącznikiem z nimi może być agent nieruchomości.
Co chcesz osiągnąć?
Często właściciele chcą jak najszybciej sprzedać nieruchomość, np. gdy otrzymują ją w spadku lub planują dzięki temu sfinansować zakup wymarzonego domu. Obniżenie ceny to strata, które można uniknąć. By przyspieszyć sprzedaż broker wybiera odpowiedni sposób promocji oferty. Bez tego kroku nawet najciekawsze ogłoszenie może zostać niezauważone. Ma dostęp do wyselekcjonowanej bazy mediów i dopasowuję do nich Twoje ogłoszenie. Działa w imię Twojego celu, dlatego pokazuje mieszkanie również poszukującym klientom.
Zwykle jednak wygrywa chęć osiągnięcia jak najlepszej ceny nieruchomości. Wykorzystanie zasad home stagingu w tej sytuacji może okazać się strzałem w dziesiątkę. Broker odpowiednio stargetuje Twoją ofertę i wybierze te zalety mieszkania, które są najważniejsze dla Twoich klientów. Profesjonalna fotografia stanie się kolejnym narzędziem w jego rękach. Natomiast jeśli lokalizacja i standard mieszkania na to pozwalają, dotrze z ofertą do inwestorów.
Po szczegółowych przygotowaniach i stworzeniu atrakcyjnej oferty czas na najważniejsze: akcja! Ogłoszenie zaczyna żyć, a liczba odsłon rośnie wprost proporcjonalnie do liczby telefonów. Tak dzieje się, gdy działasz z odpowiednim wsparciem. Jeśli wybierzesz ekskluzywną współpracę z agencją, masz pewność, że mieszkanie dotrze do klientów wielu agencji dzięki systemowi wymiany ofert. Zadaniem brokera jest realizacja opracowanej strategii krok po kroku: dzięki temu masz pewność, że działania są konsekwentne.