Mieszkania dla pracowników? Czas na nowe wyzwania

12.05.2016

Relokacja jest prawdziwym wyzwaniem biznesowym – dla firm i pracowników. Często wynika z otwierania nowej placówki lub rozszerzania rekrutacji na specjalistów z całego świata.  Zatrudnienie eksperta zza granicy może wymagać zorganizowania jego przeprowadzki do nowego miasta. Jak najłatwiej i najtaniej to zrobić?

 

 

Duże firmy, zwłaszcza międzynarodowe korporacje, od dawna nie ograniczają poszukiwań pracowników do jednej lokalizacji. Otwierają nowe oddziały w dużych miastach nie tylko ze względu na to, że właśnie w nich znajdą nowych specjalistów. Miejsce pracy ma również przyciągać. Widać to na przykładzie Wrocławia, który kusi miejscami pracy nie tylko Polaków. Obcokrajowcy chętnie wybierają karierę w stolicy Dolnego Śląska. Rekruterzy szukają pracowników globalnie – dzięki czemu napędzają rozwój firm i zapewniają im stałą wymianę zasobów.

 

Relokacja w przygotowaniu

Za organizację przeprowadzki odpowiedzialny jest zwykle dział HR. Pracownicy, którzy zgadzają się na relokację są wcześniej przygotowywani do tego kroku. Oprócz wielu profitów, które, na zachętę otrzymają relokowani pracownicy, jest jeden najważniejszy: mieszkanie. Wsparcie w znalezieniu odpowiedniego lokum lub całościowe zdjęcie tego ciężaru z pracownika to największe ułatwienie. Pracownicy, którzy wiedzą, że nie muszą martwić się poszukiwaniem mieszkania obcym mieście zdecydują się na nową pracę szybciej. Największe korporacje decydują się nawet na oddelegowanie konsultantów, którzy zajmą się wynajmem i pomogą w przystosowaniu się do nowej rzeczywistości oraz nieznanej kultury. Bywa, że zmiana pracy wymusza przeprowadzkę z rodziną, więc dzięki specjalistom łatwiej poznać nowe miejsce zamieszkania. Wszystko w imię złagodzenia tego procesu.

 

Specjaliści czekają na miejscu

Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług ekspertów, którzy przygotują wszystko na przyjazd nowego pracownika lub całego zespołu. Ich przewagą jest znajomość realiów i doświadczenie w pracy z obcokrajowcami, którzy zmieniają pracę. Agenci Bonum Nieruchomości znają lokalizacje, które najchętniej wybierają nowi pracownicy zagranicznych wielu firm. W swoim portfolio gromadzą właśnie oferty dedykowane tej grupie klientów. Jedną z możliwości jest wynajem na odległość – by pracownik mógł od razu przyjechać do nowego lokum.  Jeśli jednak nowy pracownik chce osobiście wybrać mieszkanie, eksperci pokażą mu nieruchomości spełniające jego kryteria.  Agenci jednocześnie pełnią rolę opiekunów nowych mieszkańców miasta. Liczy się nie tylko ułatwienie kontaktów z właścicielami mieszkań, ale również ułatwienie aklimatyzacji: razem łatwiej poznać miasto.

 

Współpraca z agencją nieruchomości, która wspiera relokację to naturalnie oszczędność dla firmy. Bez konieczności delegowania konsultanta-opiekuna można osiągnąć ten sam cel. Biuro nieruchomości, któremu zależy na długofalowych relacjach na pewno zaproponuje swojemu partnerowi lepsze warunki finansowe. Pracodawca może zdecydować się na pokrycie wszystkich kosztów relokacji lub przyznać pracownikowi specjalny dodatek na ten cel. W tej drugiej opcji obcokrajowcy, którzy się przeprowadzają, mogą skorzystać z usług biura nieruchomości. Jeśli nowa firma nie oferuje tego typu wsparcia, nowy pracownik opłaca je samodzielnie, korzystając ze zniżki wynikającej z ustaleń pomiędzy jego firmą a biurem nieruchomości.

Pomożemy Ci w relokacji pracowników Twojej firmy. Poznaj szczegóły oferty!

file
POWRÓT
Udostępnij tekst znajomym!