Home staging czyli sposób na szybką sprzedaż

23.08.2016

Profesjonalne przygotowanie mieszkania do sprzedaży w Polsce jeszcze jest dodatkową usługą, świadczoną przez niektóre agencje nieruchomości. Chociaż nie jest nowością, brakuje statystyk potwierdzających jej zasadność na polskim rynku. Jedno jest pewne: klienci na całym świecie  kupują oczami. Przy wyborze nieruchomości wygląd naprawdę ma znaczenie.

 

Profesjonalne zdjęcia i mieszkanie jak z katalogu – tak w skrócie wygląda home staging. Zadaniem stagerów jest takie przygotowanie nieruchomości, by kupujący od razu poczuł potrzebę jej obejrzenia i zakupu. Na zachodnim rynku ten krok jest już na stałe wpisany w plan sprzedaży mieszkania, a w Polsce powoli się rozwija. Zwykle home staging wybierają właściciele nieruchomości o wysokim standardzie. Wtedy inwestycja w nowy, uniwersalny wystrój mieszkania i sesja zdjęciowa wykonana przez zawodowego fotografa ma szansę na szybki zwrot – takie poglądy krążą wśród klientów agencji.  Warto jednak spojrzeć na to inaczej: pomocy profesjonalisty wymagają lokale, które bez niej czekają puste na nowego właściciela miesiącami.

 

Kto skorzysta z pomocy stagera?

Właściciele mieszkań np. w budynkach z wielkiej płyty często decydują się na szybką sprzedaż, by zdjąć z siebie utrzymanie dwóch nieruchomości lub pozwolić sobie na zakup kolejnej. Wartość lokali w tego typu budownictwie z roku na rok maleje, a nabywcy chętnie wykorzystują ten argument jako podstawa do obniżenia cen. Kolejna sprawa dotyczy prezentacji mieszkania. Wśród ofert nieruchomości na portalach można przejrzeć setki podobnych mieszkań w zbliżonych cenach: szarych i od dawna nieremontowanych. Gdy mieszkanie zostało odziedziczone, spadkobierca może myśleć jedynie o sprzedaży, by nie inwestować dodatkowo w zmiany wystroju. Jednak poszukujący zwróci uwagę dopiero na ogłoszenie, które przykuje jego uwagę zdjęciem i wyglądem. Konsultacja stagera i działanie z jego wsparciem oznacza podniesienie nie tylko widoczności oferty, ale również wartości samego mieszkania – które tego potrzebuje.  Odświeżenie całego lokalu lub po prostu uwypuklenie zalet na zdjęciach już pomoże w przyciągnięciu klientów. Jeśli sprzedający nie chce schodzić z ceny i nie może czekać na nabywcę zbyt długo, powinien skorzystać z pomocy profesjonalisty.

 

Ile to kosztuje?

Każde biuro wycenia usługę home stagingu indywidualnie. Zwykle konsultacje to wydatek kilkuset złotych – w zależności o potrzeb klienta. Najistotniejsze jest to, że wartość wystylizowanego mieszkania wzrasta o kwotę dużo wyższą od wynagrodzenia dla stagera. Wielu agentów w ramach współpracy w oparciu o umowę na wyłączność oferuje profesjonalną sesję zdjęciową mieszkania do budowy oferty.  

 

Podsumowując, usługa home stagingu skierowana jest do wszystkich tych, którzy względnie niskim kosztem chcą przygotować mieszkanie do szybkiej sprzedaży lub do najmu. Dzięki temu wygląd przestanie być pretekstem do namawiania przez kupujących na kolejne obniżki. Z kolej udane zdjęcia sprawią, że dzwoniących będzie jeszcze więcej. Stager wie, jak wyeksponować zalety mieszkania, a dzięki doświadczeniu potrafi dopasować pakiet usług do stanu mieszkania i możliwości finansowego sprzedającego.

file
POWRÓT
Udostępnij tekst znajomym!