Bez tego nie będziesz dobrym pośrednikiem - wyróżnij się na tle konkurencji

11.04.2016

 

Praca w branży nieruchomości to wyzwanie. Agentów jest coraz więcej, ale wygrywają najlepsi. To system poleceń napędza Twój sukces, dlatego o klienta trzeba szczególnie zadbać. Zwłaszcza, że dzięki zaufaniu może powierzyć Ci wsparcie w życiowej inwestycji. Sprawdź cechy dobrego brokera.

 

Klienci biur nieruchomości często odwiedzają je tylko raz w życiu: gdy kupują mieszkanie. W Polsce potrzeba posiadania własnego „M” rośnie, kredyty stają się najpopularniejszym produktem bankowym, a deweloperzy budują kolejne osiedla. Teoretycznie pośrednik powinien mieć pełne ręce roboty. Jednak liczba biur rośnie – zwłaszcza po deregulacji. Jakie cechy wyróżnią Cię w branży?

 

Klient na pierwszym miejscu

Dobry broker szuka oferty, której potrzebuje klient. Prezentacja mieszkań dopasowanych do wymagań oraz komunikacja do prawdziwej grupy docelowej to jedyna skuteczna Korzystający z usług biur, oczekują oszczędności swojego czasu. Szukając najemcy bądź nowego właściciela nieruchomości, działaj tak, by dotrzeć tylko do zainteresowanych tą konkretną ofertą. Twoim zadaniem jest dokładne wybadanie potrzeb i przedstawienie klientowi propozycji spójnych z nimi. Z badań przeprowadzonych przez IPSOS i portal iHouse.pl („Czy Polacy lubią agentów nieruchomości”) wynika, że 53% klientów celuje właśnie w zrozumienie.

 

Profesjonalizm i zaangażowanie

Działaj w oparciu o strategię i zasady marketingu, by szybko osiągnąć wyznaczony cel. Po tym, jak traktujesz klienta, łatwo ocenić Twój profesjonalizm. Dane mówią, że 65% ankietowanych, wskazuje właśnie tę cechę, jako istotną we współpracy z pośrednikiem.. Sposób rozmowy, punktualność, stały kontakt i sposób przygotowania ofert – to właśnie wyróżniki profesjonalisty w branży nieruchomości. Łączy się z nim również zaangażowanie: poszukiwania idealnej oferty lub kupca na mieszkanie wymagają oddania się sprawie. Terminy prezentacji musisz dopasować do klienta, co oznacza pracę w różnych godzinach.  Cały ten punkt łączy się z pierwszym, najważniejszym: klient wyznacza zasady.

 

Wiedza

Profesjonalizm łączy się również z wiedzą. Znajomość rynku nieruchomości, jego realiów i zasad jest obowiązkiem dobrego agenta. To wiedza często jest argumentem, który przemawia za skorzystaniem z pomocy pośrednika przy poszukiwaniu i sprzedaży mieszkania. Klient musi mieć pewność, że wybiera specjalistę, który zadba o bezpieczną transakcję. Wycena nieruchomości, formalności dopięte na ostatni guzik i konsekwentna promocja ofert – dobry agent, wie dokładnie, jak działać.

 

Rozbudowana baza ofert

Na koniec dodajemy wyróżnik, który podkreśla wymienione wyżej cechy: agent dysponuje ciekawymi ofertami. Twoja własna baza jest wizytówką i jednocześnie dowodem na dobrze wykonywaną pracę. Bez dobrego kontaktu z klientami, profesjonalizmu i zaangażowania oraz znajomości rynku nie udałoby się zebrać niezbędnego materiału do pracy agenta. Im więcej różnorodnych propozycji nieruchomości, tym większa pewność dla klienta, że wybiera pewnego brokera. Klient chce zobaczyć więcej, niż to, co pokaże mu Internet.

 

Praca w agencji nieruchomości to nieprzerwany rozwój – każda transakcja jest nowym, doświadczeniem. Usługa pośrednictwa to ułatwienie dla właścicieli nieruchomości i poszukujących. Nie wszyscy z niej korzystają, ale jeśli już wybierają pomoc na tym polu, szukają eksperta. Łatwo można wypracować swoje wyróżniki, by zostać w pamięci klienta jak najdłużej. Polecenie jest dowodem na skuteczność działań.

 

Jeśli poszukujesz prac w nieruchomościach
- sprawdź oferty w Bonum!

file
POWRÓT
Udostępnij tekst znajomym!